به راحتی طول عمر خود را افزایش دهید!

به راحتی طول عمر خود را افزایش دهید!

به راحتی طول عمر خود را افزایش دهید!

در این دنیا اگر بتوان از یک چیز مطمئن بود آن چیز مرگ است. اما چه کاری می‌توان کرد تا این رویداد را به تعویق انداخت. همه‌ی موجودات عالم آگاهانه و یا ناآگاهانه در پی این هستند که زمان بیشتری را زنده بمانند. اجازه بدهید به نمونه‌هایی موفق در این زمینه بین انسان‌ها نگاهی بیندازیم. افزایش طول عمر دغدغه‌ی گروهی از دانشمندان بوده است. در ادامه به بررسی دیدگاه‌های مختلف در این زمینه خواهیم پرداخت.

از استرس دوری کنید
همان‌طور که حدس زده‌اید اولین قدم دور ماندن از استرس است. مهم نیست دور ماندن از استرس باعث افزایش طول عمر شما نشود اما قطعاً کیفیت زندگی شما را بهبود خواهد بخشید. استرس منجر به بیماری‌های قلبی و افزایش التهاب در بدن می‌شود که این خود سبب افزایش ریسک ابتلا به آسم، دیابت و افسردگی می‌شود. دلیل دیگری که استرس سبب آسیب به سلامتی می‌شود از طریق فعال کردن رفتارهای مخربی مثل: سیگار کشیدن و مصرف مواد غذایی ناسالم است.

خوب غذا بخورید
وقتی جوان‌تر هستید شاید بتوانید از مضرات خوردن غذاهای ناسالم خود را فراری بدهید اما وقتی پا به سن می‌گذارید باید مواظب انتخاب‌های خود باشید. سالم غذا خوردن خیلی ساده است و نیازی به داشتن مدرک دکترای تغذیه‌ ندارد. کافی است یک قانون ساده را رعایت کنید: از مصرف مواد غذایی که بیشتر از ۲-۳ ترکیب فراوری شده دارند خودداری کنید. در ضمن کلاً بهتر است مواد غذایی خود را از سوپرمارکت خریداری نکنید.

سیگار نکشید
سالانه ۵ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار و ۶۰۰ هزار نفر فرد غیر سیگاری که در معرض دود آن بوده‌اند در دنیا می‌میرند. بنابراین با ترک سیگار نه تنها به طول عمر خود کمک می‌کنید بلکه به طول عمر عزیزانتان هم کمک خواهید کرد.

خوب بخوابید
هر کسی به هشت ساعت خواب نیاز ندارد اما توصیه می‌شود کم نخوابید. از همه مهم‌تر اینکه خواب شبانه را فراموش نکنید. اختلالات مربوط به خواب در درازمدت شما را زمین‌گیر خواهد کرد. ۷ ساعت خواب با توجه به سبک زندگی امروزی و مشغله‌های زیادی که داریم عادلانه‌ است.

فعال باقی بمانید
وقتی جوان‌تر هستید ورزش کردن و فعال باقی ماندن خیلی آسان‌تر است. نیازی نیست تکرار کنیم که چرا ورزش کردن مفید است. پس دلیلی پیدا کنید که فعال باقی بمانید. به پارک بروید قدم بزنید. در یک گروه ورزشی که کارشان قدم زدن در کوه و طبیعت است ثبت‌نام کنید. اگر بتوانید تمرینات با‌ وزنه را در برنامه‌ی هفتگی خود بگنجانید که بسیار هم عالی است.

ذهن خود را نیز فعال نگه دارید
درست مثل عضلات که باید فعالیت داشته باشند باید فکری هم به حال عضلات مغز خود بکنید. مهارتی تازه یاد بگیرید. تلاش کنید به سراغ یک زبان دوم بروید مطمئناً کار آسانی نخواهد بود اما اگر هم موفق نشدید که زبان دوم را یاد بگیرید همین که ذهن خود را به تلاش وا می‌دارید ارزشش را دارد. در ضمن محققان می‌گویند انجام بازی‌های رایانه‌ای هم باعث فعال باقی ماندن ذهن می‌شود.

زندگی اجتماعی موفق
اجازه ندهید مشغله‌های کاری و خانوادگی سبب شود که از معاشرت با دوستان و آشنایان غافل شوید. همه‌ی زندگی کار و خانواده نیست. وقتی را برای به گردش رفتن با دوستان کنار بگذارید. یک زندگی شاد، بسته به گروهی است که شما با آن‌ها معاشرت دارید. داشتن رابطه‌های خوب به زندگی انسان‌ها معنا می‌دهد البته می‌تواند به عدد عمر شما نیز بیافزاید. افرادی که زندگی اجتماعی خوبی دارند کمتر در معرض ابتلا به اختلالات ذهنی قرار دارند. بعضی مطالعات داشتن روابط سالم در زندگی را به اندازه‌ی ترک سیگار مفید می‌دانند.

بیشتر به تعطیلات بروید
بله این یکی به نظر سخت می‌رسد. شاید شما قصد دارید تمام پس‌انداز خود را برای روزهای بازنشستگی نگه دارید (که البته عاقلانه است) یا اینکه قصد دارید آخرین ست مبلمان را برای آپارتمان جدیدتان خریداری کنید اما وقتی صحبت از تعطیلات می‌کنم منظورم رفتن به سواحل مالدیو نیست! مطالعات نشان می‌دهند مردانی که سالی یک بار به تعطیلات می‌روند ریسک بیماری قلبی را تا ۳۰٪ کاهش می‌دهند. پس اگر شده با خانواده به یک پیک‌نیک خارج شهر بروید.

نکته‌ی پنهانی که بیرون رفتن به خاطر آن سبب افزایش طول عمر می‌شود این است که شما وقتی بیرون می‌روید در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید و به این طریق در بدن تولید ویتامین D را سرعت می‌دهید. این ویتامین علاوه بر بهبود سلامتی استخوان برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی، بیماری‌های قلبی و دیابت نیز مفید است. دانشمندان تخمین می‌زنند ۵۰٪ افراد به علت بیرون نرفتن در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند.

از میز خود فاصله بگیرید
همان‌قدر که نشستن طولانی پشت میز کار و زل زدن به مانیتور برای چشم‌ها و ستون فقرات‌مان ضرر دارد بیشتر از آن روی طول عمرمان اثر منفی می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن بیشتر از ۳ ساعت در روز پشت میز حتی اگر روزانه ورزش بکنید باعث کاهش انتظار طول عمر خواهد شد. ساعتی یکبار از جای خود بلند شوید، حتی شده برای یک دقیقه، دانشمندان می‌گویند این کار می‌تواند تا دو سال باعث افزایش عمر شود. توصیه دیگر این است که روزانه ۱۰ هزار قدم بردارید (استفاده از قدم‌شمار این‌جا توصیه می‌شود).

تست‌های پزشکی و ورزشی را انجام بدهید
این یکی از بهترین راه‌هایی است تا از سلامتی خود اطمینان پیدا کنید. خیلی واضح است که انجام تست‌های پزشکی و ورزشی باعث خواهد شد تا اگر هم به بیماری مبتلا هستید در مراحل اولیه از وجود آن مطلع شوید و برای درمانش اقدام کنید.

توصیه‌های غذایی برای افزایش طول عمر
شکلات بخورید. دانشمندان آلمانی ثابت کرده‌اند مصرف روزانه ۴ گرم کاکائو سبب کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

انواع آجیل را مصرف کنید. دانشمندان دانشگاه لوما لیندا تایید می‌کنند که مصرف روزانه پنج عدد آجیل می‌تواند تا سه سال باعث افزایش طول عمر شود. بهتر است از بین آجیل‌ها سراغ بادام، پسته و کاشو بادام هندی بروید. بلوبری مصرف کنید. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و توصیه آخر هم مصرف آب است به میزان زیاد…

منبع : مای بنیتا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *